Linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding uitbesteden? Digitale marketing is volop in ontwikkeling. Het is nu gebruikelijk dat bedrijven, waarvan sommige nooit eerder online aanwezig waren, zich haasten om de toppositie op het internet.

Volgens onderzoek van Hubspot investeert ongeveer 64% van de bedrijven actief in zoekmachineoptimalisatie (SEO). Digitale marketing is nu een noodzaak, en daarmee komt de noodzaak om te leren hoe u uw pagina’s bovenaan de zoekmachines kunt plaatsen.

Linkbuilding uitbesteden aan ons team


Om concurrerend te zijn, moeten bedrijven nu zijn kwalitatief gaan werken, want linkbuilding evolueerd iedere dag. Google hecht alleen nog waarde aan kwaliteit links en dan alleen zal de  zichtbaarheid van je websites  verbeteren.

Linkbuilding is een onmisbaar onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Om uw weg naar de top van zoekmachine resultaten te maken, om groei op lange termijn voor uw bedrijf na te streven, en om de concurrentie voor te zijn – hoe eerder u link building technieken implementeert, hoe beter.

Wat is Link Building?

Link building is het proces van het creëren van hyperlinks van de ene website naar de andere. Een hyperlink, ook bekend als een backlink of gewoon een link, stelt gebruikers in staat om te navigeren door pagina’s op het internet. Bijvoorbeeld, u zou deze blog post van onze website kunnen lezen en een link vinden die u naar andere nuttige bronnen leidt.

Een ander belangrijk aspect van links is hoe ze zoekmachines helpen door verschillende websites te kruipen: backlinks zijn essentieel voor het bepalen van waar u op de resultatenpagina zult verschijnen. Hoewel links niet de enige bepalende factor zijn voor uw positie, behoren ze wel tot de belangrijkste bijdragers aan uw prestaties.

Link Building uitbesteden is een goede zaak. Probeer maar een zelf aan kwaliteit links te geraken, het is onbegonnen werk. 
Het is om deze reden dat de meeste bedrijven gebruik maken van de diensten van een link builder. Dit kan door middel van een in-house werknemer of, als uw personeel niet beschikt over de expertise die nodig is om uw positie op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERP’s) te verbeteren, uitbesteden aan een bureau.

Heel wat SEO kantoren en bedrijven besteden hun linkbuilding uit aan ons team.

Wat maakt een goede link?

Voordat we ingaan op andere aspecten van effectieve uitbestede linkbuilding, gaan we eerst na wat een goede link maakt. Als je deze factoren begrijpt voordat je je linkbuildingproject uitbesteedt, kun je je verwachtingen beter inschatten.

De autoriteit van de website is belangrijk, hiermee bedoelen we de SEO waarde en de niche van de website.
De autoriteit van een website bepaalt waar je op de SERP’s verschijnt. Als je bijvoorbeeld een SEO-website hebt, kan je geen betere link krijgen van dan van bijvoorbeeld een andere SEO website.

De autoriteit van de pagina of website

Als we het hebben over de autoriteit van een pagina, hecht Google veel waarde aan de links die afkomstig zijn van pagina’s of websites met een grotere relevantie. Google kijkt niet naar het aantal sites dat naar u teruglinkt, maar eerder naar de waarde van uw pagina vanuit het perspectief van een bezoeker.

Je bent dus beter met 1 links van een website met DA 50, DR 50 en TF 30 dan 50 links van een website met waarde DA 10, DR 10 en TF 10

Als u bijvoorbeeld een link heeft in een gedetailleerde gids die op de eerste positie van SERP’s verschijnt, ziet Google dit als een indicatie dat u kwaliteitsinhoud biedt. De zoekmachines zullen uw inspanningen dan ook belonen met een goede ranking.

Het opbouwen van links is zeer tijdrovend is, daarom is het de de moeite waard om het te laten doen door mensen die er dagelijks mee bezig zijn. 

Redactionele links

Redactionele links zijn links die u krijgt wanneer een andere website uw inhoud geschikt vindt om naar te linken. Maar als een pagina links krijgt om andere redenen dan waardevolle inhoud, zal Google die links niet als goed passend beschouwen en ze misschien niet gebruiken om u te rangschikken. Google heeft een manier om niet-redactionele links te identificeren. Ze beschouwen de links als een schending van de richtlijnen van Google en zullen ze, zodra ontdekt, markeren.

De positie op een pagina

De positie van je link bepaalt ook de waargenomen waarde. Indien geplaatst in de bio of in de footer, zal Google de link niet goed genoeg vinden voor gebruikers. Maar een link geplaatst binnen uw inhoud zal door zoekmachines als nuttig worden beschouwd.

Relevantie

De relevantie van uw site is belangrijk. U kunt bijvoorbeeld geen autodealersite zijn met backlinks van een online kookwebsite – uw inhoud zou niet relevant zijn voor de mensen die de gelinkte pagina bezoeken. Om er zeker van te zijn dat je bruikbare links hebt, moet je ze halen van sites met inhoud die gerelateerd is aan wat je doet.

Blogs of artikelen

Gast bloggen is de tweede meest gebruikte methode voor linkbuilding en een top manier om snel autoriteit op te bouwen voor uw site. Heel veel SEO kantoren plaatsen blogs/artikelen van hun klanten op onze websites. 

Let op als je zelf gaat bloggen want  vaak kan gastbloggen spammy worden. Dit is vooral het geval wanneer u dezelfde ankerteksten gebruikt voor al uw links. Spammy gastberichten kunnen ook het gevolg zijn van het plaatsen van links naar websites met een andere niche dan de jouwe. Om goede links te krijgen van gastberichten, moet je de relevantie van de website in gedachten houden. Je moet ook white hat SEO overwegen om echte links te leveren die je bevoordelen in zoekmachines.

Ankertekst

Ankerteksten zijn de klikbare termen op uw links. Bijvoorbeeld, een autodealer site zou de klikbare tekst “de beste autodealer” kunnen gebruiken om bezoekers naar hun site te leiden. Als Google een website met relateerbare ankerteksten zou crawlen, zouden ze dit als een goede link beoordelen en de pagina hiervoor rangschikken.

Maar wat als je de ankertekst “twee maanden gratis lidmaatschap van een sportschool” zou gebruiken in het bovenstaande voorbeeld? Nou, als je het goed hebt geraden, kan dit je straffen en een lage positie in de zoekresultaten opleveren. Goede links hebben relevante ankerteksten die bezoekers naar gerelateerde inhoud leiden.

Nofollow Attribuut

Een link met een rel=”nofollow” tag geeft aan Google aan dat deze niet gerangschikt moet worden.

Een voorbeeld van een link met een nofollow-attribuut:

<a href=”https://whitelabel-linkbuilding.nl” rel=”nofollow” >link tekst</a>

Websites die geen controle hebben over de links die op hun pagina’s worden geplaatst, zullen meestal een nofollow-attribuut gebruiken. Het is een manier om te zeggen dat ze de sites niet volledig kunnen onderschrijven.

Het goede nieuws is dat het attribuut geen enkel effect heeft op gebruikers. Zij kunnen nog steeds de bronnen op de gelinkte pagina’s raadplegen en misschien de site wat verwijzend verkeer bezorgen.

Maar omdat het bij linkbuilding vooral gaat om het verbeteren van de organische resultaten, geven de meeste bedrijven de voorkeur aan dofollow links. Dofollow links (zonder de rel=” nofollow” tag) staan zoekrobots toe de link te crawlen en gerangschikt te worden door zoekmachines.

Link Co-occurrence

Dit zijn de teksten die rond uw hyperlink verschijnen. Bijvoorbeeld, het trefwoord “keto dieet” dat leest “10-daagse keto dieet plan” heeft de vetgedrukte woorden als zijn co-occurrences. Het doel van link co-occurrences is om Google te helpen beter te begrijpen waar uw pagina over gaat. Als de co-occurrence overeenkomt met uw inhoud, geeft het aan dat u goede links heeft.

Wanneer moet u uw Linkbuilding diensten uitbesteden?

Uit wat we hebben besproken over goede links, is het goed om te concluderen dat linkbuilding veel werk is. Zoals de meeste experts zullen beamen, is linkbuilding een van de meest gedetailleerde SEO strategieën die u ooit zult ondernemen.

Je linkbuilding uitbesteden aan een ervaren team is altijd de juiste keuze. Heel veel SEO kantoren, webdesigners, Internet Markering bureau’s … hebben de weg naar ons reeds gevonden. 

Als je kwalitatieve backlinks zoekt is het zinvol om dit uit te besteden aan een geloofwaardige link building reseller. Ons team doet dit meer dan 10 jaar. Wij zijn een bureau met jaren expertise in linkbuilding in verschillende niches.

Wanneer moet je als ondernemer je linkbuildingproject uitbesteden?

1. Wanneer je hoger wil ranken dan de concurrentie. 
Ons kantoor bepaald samen met u de belangrijkste zoekwoorden.  Wij ontwikkelen al onze websites zelf, dit zijn stuk voor stuk echte websites die ook goed scoren in Google. Dit is zeer belangrijk voor de waarde van je backlink, een link op een website die niet zal gevonden worden in Google krijgt ook niet veel waarde mee.

De links die onze klanten krijgen zijn in hoofdzaak homepage links op een zeer relevante website. Een homepage link krijgt een enorme waarde van Google. En uiteraard ook sterke blogs op niche gerichte websites. 

Waarom kies je nog beter voor linkbuilding uitbesteden? Wel ons team houdt uw links in de gaten. Bijvoorbeeld, hier  zorgen wij ervoor dat uw links altijd op hun plaats staan en we werken niet via linkruil toestanden. Wij besparen u de tijd en kosten van het opvolgen van de status en het onderhoud van uw links.

Misschien heeft u al gehoord van een blogger outreach service of misschien heeft u zelfs geprobeerd het zelf te doen. Maar als je niet genoeg kennis hebt over hoe dit werkt, kan het zijn dat je achterloopt op de meeste van je activiteiten.

Bijvoorbeeld, als u een e-commerce winkel runt, is e-commerce linkbuilding niet eenvoudig. Het kan zijn dat u niet in staat bent om een link naar uw website te plaatsen zonder er te promotioneel uit te zien. Als u niet voorzichtig bent, kunt u worden gemarkeerd of geschorst door zoekmachines.

Maar een agentschap kan het werk doen en toch de links er natuurlijk uit laten zien. En agentschappen hebben de ervaring om links te maken die vriendelijk zijn voor crawlers. Ze hebben ook superieure strategieën voor het verkrijgen van links naar pagina’s die moeilijk te linken zijn.

Waarom we geen links ruilen?

We weten het veel bedrijven hebben sites voor ogen waar ze een linkje willen krijgen. Je ziet meestal dat die websites een linkpartner pagina hebben.  Je kan hier een link vragen en moet moet je een link terugplaatsen op jou website. Let op, dit is niet de manier zoals het moet. Je staat hier meestal tussen 10 tot 300 andere links. Wat gaat Google doen, hij gaat de linkjuice van die pagina verdelen. Dus eigenlijk is jou link op die pagina niets waard.

Wij werken op een volledige andere manier, bij ons staat jou link alleen op een relevante pagina zodat de backlink de volledige linkjuice krijgt. 

Schakel onze hulp in

Linkbuilding en SEO zijn zeer technisch. U kunt misschien bekend zijn met On-page en Off-page SEO, maar geen technische SEO ervaring hebben. Hiervoor moet u misschien om hulp vragen.

En als je toch bezig bent, is het belangrijk om met het team van linkbuilding uitbesteden samen te werken en je kennis uit te breiden over aspecten waarin je expertise mist. Dit is uw kans om te leren van een ervaren link-building team.

linkbuilding uitbesteden werkt bijvoorbeeld met een team van 5 vaste medewerkers en verschillende freelancers. Wij hebben verschillende experts die allemaal samenwerken om uw linkbuilding projecten te laten bloeien. Door met ons te werken, leert u uzelf over toekomstige verwachtingen; u leert hoe u uw doelen beter kunt stellen de volgende keer dat u een link-building project uitbesteedt.

Kiezen voor linkbuilding uitbesteden verbetert uw zichtbaarheid en plaatst u bovenaan de ranglijsten van zoekmachines. Hier zijn enkele bijkomende voordelen voor uw bedrijf wanneer u aan linkbuilding doet via uitbestede diensten:

Het doel van links is om het juiste verkeer naar je pagina’s te trekken. Met uitstekende linkbuilding kun je opvallen op plaatsen die verwijzend verkeer naar je website kunnen sturen. In het voorbeeld van het autodealerbedrijf, kan het krijgen van links in het laatste nieuwsartikel over autodealers meer kopers naar uw site lokken.

Een agentschap inhuren dat uw links op sites met een hoge autoriteit plaatst, bouwt vertrouwen op. En met vertrouwen, zult u meer mensen vinden die uw pagina’s bezoeken en interactie hebben met uw producten.

Linkbuilding uitbesteden bespaart u tijd want de algoritmes van Google veranderen voortdurend. Hoewel dit een goede zaak is, vergen ze veel tijd om bij te blijven. Als u niet oppast, kunt u achterop raken bij updates die relevant zijn voor uw ranking.

Voordat u kiest voor linkbuilding uitbesteden, moet u weten waar u aan begint. Ten eerste hebt u informatie over het agentschap nodig. Bezoek hun website en krijg een idee van wat ze doen.

Hier is hoe onze website ons verhaal vertelt:

Als u geen uitgebreide gegevens van de site kunt krijgen, overweeg dan om vragen te stellen in de eerste communicatieronde.

Een punt om op te merken is dat een bedrijf met een duidelijke werkstrategie altijd open zal zijn in zijn antwoorden. Ze zullen informatie hebben over:

Tijdschema en kosten
Case studies
Getuigenissen
Doel niche en industrieën
En als u de link building service wilt uitbesteden, vergeet dan niet te onderzoeken hoe alles werkt. Misschien hoeft u zich niet in de technische details te verdiepen, maar informatie over tijdschema’s en workflow kan het succes van uw project verzekeren.

Tips die we u kunnen meegeven

Begrijp hoe linkbuilding en SEO uw pagina rankings beïnvloeden. Leer hoe deze strategieën uw ROI zullen verhogen. Ook kunt u onderzoek doen naar goed presterende websites en leren hoe zij hun link-building activiteiten uitvoeren.

Elk project begint met een doel. Doelen zijn als kaarten die bepalen waar we zijn en waar we naartoe willen.

Voordat u met het uitbestedingsproces begint, zijn hier de verwachtingen die u aan uw bureau moet communiceren. Zorg ervoor dat u op elk van deze punten duidelijke antwoorden krijgt om later verrassingen te vermijden:

Omarm White Hat SEO

Het internet heeft nooit een tekort aan adviseurs. Hoewel dit een goede zaak kan zijn, kan het u blootstellen aan riskante operaties. Een goed voorbeeld is black hat SEO.

Black hat SEO is een snellere manier om backdoor links te verkrijgen. Het werkt wel, en sommige mensen hebben het gebruikt om hun link funnel op te bouwen, maar de risico’s zijn er.

Bovenaan de lijst staat bestraft worden door Google. En geloof me, je wilt niet op Google’s penalty lijst terecht komen. Als je geluk hebt, kom je er vanaf met een waarschuwing. Maar er is een groter risico op schorsing of volledige sluiting van uw website.

Voor een bedrijf kan dit leiden tot een verlies van klanten, omzet en het bedrijf zelf. En als u nog een kans hebt om terug te komen, is het misschien niet eenvoudig om de reputatie van uw merk vanaf nul op te bouwen.

Dus, om Google straffen te voorkomen, beoefen witte hoed SEO. Om te beginnen, vermijd link building bedrijven die meer beloven dan ze kunnen waarmaken. Lage prijzen en snelle turnarounds zou ook een rode vlag moeten zijn.

Voor betere resultaten, onderzoek naar eerdere operaties, getuigenissen, en recensies. Vraag naar voorbeelden van werk en ga alleen voor een bedrijf met een bewezen strategie van het uitvoeren van white hat SEO.

Wees flexibel met uw verwachtingen
Linkbuilding levert niet direct resultaat op. Veel andere factoren beïnvloeden uw positie in zoekmachines, waaronder uw inhoud, reputatie en naamsbekendheid.

Als u uw linkbuilding activiteiten uitbesteedt, vergeet dan niet om aan de andere ranking factoren te werken. Bouw uw SEO strategieën om uw organische resultaten te verbeteren. Vergeet ook niet dat linkbuilding tijd nodig heeft om resultaten op te leveren.

Als de resultaten in de eerste maand niet bevredigend zijn, stel dan uw verwachtingen bij. Overweeg om het nog een paar weken te laten duren voordat u de resultaten meet. Het beste van alles is dat u communiceert met uw agentschap. Een ervaren agentschap zal de meeste van uw zorgen wegnemen.

Elke investering moet het geld waard zijn. In link building, zal uw investering worden weerspiegeld door waar u verschijnt in de zoekresultaten. Dit zou niet alleen op korte termijn moeten gebeuren, maar u ook moeten helpen de meeste van uw marketingdoelen op lange termijn te bereiken.

Als u uw project uitbesteedt, vergeet dan niet om uw verwachtingen op lange termijn met uw bureau te bespreken. Als u een voorkeur hebt over waar de links moeten worden geplaatst, vermeld dit dan vanaf het begin.

U kunt bijvoorbeeld links op gevestigde sites plaatsen om een langere plaatsing van de links te garanderen. Ook hebben links in de inhoud, zoals gezegd, meer waarde.

Bovendien kunt u in uw langetermijnplannen opnemen dat u spam-links moet vermijden. Spammy links houden het risico in van het krijgen van gemarkeerd en kan invloed hebben op uw doelstellingen. Neem voor de zekerheid contact op met een bureau dat bereid is met u mee te groeien. Door hun workflow te controleren, kunt u weten hoe inclusief ze zijn voor verschillende soorten projecten.

Hoe vindt u het beste agentschap voor linkbuilding uitbesteden?

Het vinden van het juiste agentschap voor uw linkbuilding project kan heel lastig zijn. Maar om het gemakkelijker voor u te maken, hebben we dit stap-voor-stap proces gedeeld om u te helpen weloverwogen beslissingen te nemen.

Maak een lijst

Laten we beginnen met de meest gebruikelijke methode – het uitvoeren van een Google-zoekopdracht. Door te zoeken op termen als “link building uitbesteden”, “link building”, “link building diensten”, of “link building uitbesteden agentschap”, kun je een lijst samenstellen.

Een andere optie zou zijn om de digitale agentschap directories te controleren. Voor deze, zult u moeten kiezen op basis van uw internet marketing campagnes. De opties kunnen een volledige digitale marketing dienst die content marketing biedt of gewoon kiezen voor een die zich concentreert op link building alleen.

Of u kunt om aanbevelingen van een zakenpartner vragen. Aanbevelingen leveren goede resultaten op omdat ze afkomstig zijn van iemand die ervaring heeft met het bureau.

Stel een beoordelingsproces in

Bekijk uit uw lijst van bureaus welke het beste bij uw bedrijf past. Stel vervolgens een lijst met vragen op om bureaus te identificeren die aan de eisen voldoen die u voor uw campagnes nodig hebt. Tot slot, het opzetten van een datum en zelfs een klein team om te helpen met de besluitvorming.

Vraag naar voorbeelden

Een bureau dat zegt dat het linkbuilding op topniveau uitvoert, zal voorbeelden hebben om het te laten zien. Zelfs als ze nieuwkomers zijn, moeten ze een portfolio hebben van vrienden of hun website. Als ze dat niet hebben, beschouw dit dan als een rode vlag en ga voorzichtig te werk.

De kwaliteit van de inhoud en de publicatie sites spreekt ook veel. Controleer op domein autoriteit en organisch verkeer. Voor uw link building projecten te laten slagen, op zoek naar een bureau met connecties in hoge autoriteit sites.

Informeer naar de workflow

Linkbuilding vereist dat beide teams samenwerken; vanaf het moment dat u begint tot wanneer de pagina’s beginnen te ranken. Om ervoor te zorgen dat uw verwachtingen in lijn zijn, vraag het bureau om deze vragen te beantwoorden:

Wat is hun workflow-proces?

Wat is hun tijdlijn voor rapportage? Welke aspecten moeten vooraf worden goedgekeurd voordat de laatste stappen worden gezet?
Hoe houdt u de voortgang van de campagne bij?
Benadruk uw specifieke richtlijnen ter overweging.
Antwoorden op deze vragen zullen u in staat stellen te beslissen of het het juiste bureau is om in te huren.

Praat over de kosten

Ik ben er zeker van dat u nu al een budget heeft. Zo niet, dan kunt u dat het beste eerst opstellen voordat u de kosten met een bureau bespreekt.

Vergeet bij het bespreken van het budget niet te vragen naar verborgen kosten. Dit zijn de extra activiteiten zoals consultaties die geen verband houden met link building op zich, maar die u toch geld kosten. Door dergelijke kosten te begrijpen, kunt u ontdekken wat u zich kunt veroorloven en welk agentschap het meest geschikt is.

Wees op uw hoede voor incompetente bureaus

Om malafide bureaus te herkennen, let op deze rode vlaggen:

Ze hebben geen portfolio of voorbeelden van hun werk
Ze hebben een prijs die ver onder die van hun concurrenten ligt
Ze hebben al een lijst van sites waar uw links op komen te staan, maar hebben nog geen relatie met die sites. Voor handmatige linkbuilding is dit niet mogelijk.
Ze zijn niet bereid om met u in gesprek te gaan.
Neem het juiste bureau
Als je nog niet bezig bent met het uitbesteden van je linkbuilding projecten, gebruik dan deze gids om te leren hoe en waarom het een goed idee kan zijn voor jouw bedrijf. Het uitbesteden van linkbuilding is een veilige manier om uw digitale aanwezigheid op te bouwen. Het bespaart u tijd, geld en de rompslomp van het inhuren van eigen personeel.

Als u hulp nodig heeft met link building, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij zijn bereid om voorbeelden van ons eerdere werk met u te delen, uw vragen te beantwoorden en linkbuilding uitbesteden  met u te bespreken.

Betrouwbare Linkbuilding voor U & Uw Klanten

Wij behandelen de linkbuilding voor  SEO kantoren en bedrijven uit Vlaanderen en Nederland. Besteed ook u linkbuilding uit!